Hlavní obrázek
Home
Tečka
Tečka
Vernisáž Karolína Kopřivová | Sklo a šperk
Vernisáž Karolína Kopřivová | Sklo a šperk

 

Karolína Kopřivová pochází ze sklářské rodiny z Nového Boru a se sklem vyrůstala v ateliéru rodičů. V umění rytého skla se zdokonalila během studia na SUPŠS v Kamenickém Šenově. Dále studovala na VŠUP v Praze v ateliéru Kov, šperk a glyptika pod vedením V. K. Nováka a J. Harcuby. V současnosti sama vede oddělení designu malovaného skla na SUPŠS v Kamenickém Šenově. Předtím také působila na sklářských školách v Novém Boru a Železném Brodě. Právě v Železném Brodě se poprvé seznámila s technikou vinutých perlí a prací nad kahanem.
Její přístup ke sklářskému umění je silně ovlivněn minimalistickým designem a čistými barvami, které umožňují, aby přirozeně vynikla čistá krása skla. Neustále experimentuje s tradičními technikami i současnými postupy. Hlavní inspirací Karolíny je příroda a její rozmanité tvarosloví zejména v mikrosvětě organismů a rostlin. Podmořští živočichové, houbové mycelium nebo buněčné organismy jsou inspirací pro její skleněné plastiky a objektové šperky. Při jejich navrhování a následné výrobě kombinuje sklo foukané na sklářské huti se zdlouhavou a detailní prací nad sklářským kahanem ve svém ateliéru.
Mezi její oblíbené sklářské technologie patří i technika tavení skla do formy, kterou využívá při práci na větších objektech. Ve vestibulu muzea také představí svoje drobnější práce v podobě šperků.
Výstavu zahájíme ve čtvrtek 16. března 2023 v 18 hodin.

Ve čtvrtek 16. března 2023 v 18 hodin zahájíme výstavu skleněných plastik a šperků Karolíny Kopřivové, která pochází ze sklářské rodiny z Nového Boru a se sklem vyrůstala v ateliéru rodičů. V umění rytého skla se zdokonalila během studia na SUPŠS v Kamenickém Šenově. Dále studovala na VŠUP v Praze v ateliéru Kov, šperk a glyptika pod vedením V. K. Nováka a J. Harcuby. V současnosti sama vede oddělení designu malovaného skla na SUPŠS v Kamenickém Šenově. Předtím také působila na sklářských školách v Novém Boru a Železném Brodě. Právě v Železném Brodě se poprvé seznámila s technikou vinutých perlí a prací nad kahanem.


Její přístup ke sklářskému umění je silně ovlivněn minimalistickým designem a čistými barvami, které umožňují, aby přirozeně vynikla čistá krása skla. Neustále experimentuje s tradičními technikami i současnými postupy. Hlavní inspirací Karolíny je příroda a její rozmanité tvarosloví zejména v mikrosvětě organismů a rostlin. Podmořští živočichové, houbové mycelium nebo buněčné organismy jsou inspirací pro její skleněné plastiky a objektové šperky. Při jejich navrhování a následné výrobě kombinuje sklo foukané na sklářské huti se zdlouhavou a detailní prací nad sklářským kahanem ve svém ateliéru.


Mezi její oblíbené sklářské technologie patří i technika tavení skla do formy, kterou využívá při práci na větších objektech. Ve vestibulu muzea také představí svoje drobnější práce v podobě šperků.

 

Pozvánka